fredag 1 februari 2008

Bunny sweater


Har på flera bloggar sett fina kläder i det här tyget från jny design. Det blir helt enkelt snyggt vad man än gör, för tyget är både snyggt och härligt att arbeta med. Jag behöver tröjor till min dotter K, det går åt en hel del på dagis. Jag använde mig av ett mönster från Ottobre 1/2007 och modifierade litegrann. Istället för att fålla ärmsluten sydde jag fast muddar. Kortade ärmarna, de blev jättelånga. Upptill kantade jag med samma mudd. Det blev helt ok. Men början och avslutningen blev väldigt tjock, fyra lager mudd, och när jag syr med min maskin trasslar det till sig. Fållade nertill och sydde med dubbelnål.

Mönster: Ottobre 1/2007 modifierat.

Tyg: jny design och mudd från Hilco.

Till nästa gång:

1. Sy fast kantbandet på avigan först, för snyggare söm på framsidan. Dvs lägg mudden och halslinningen räta mot räta och sy en söm. Vik över mudden så att den hamnar på avigsidan. Vik sedan in mudden under sig själv. Sy en söm på rätsidan.

Inga kommentarer: