måndag 1 mars 2010

Elefantset till nyfödd


Förra veckan fick jag en beställning på mössa och dregglis till en nyfödd knodde. Presenten skulle levereras nästkommande dag. Efter middag och läggning av barn (som min kära sambo fick ta stort ansvar för) var jag bänkad i systugan. Tygvalet lågi mina händer och det föll på, det för mig nyinkomna orangea elefanterna. Brunt och orange är alltid en lyckad färgkombo i mitt tycke! Dregglisen har brun velour på baksidan.

Mössan är en favorit i repris och om du vill veta mer om den kan du läsa här. Den passar perfekt till nyfödd bebis. Har en tanke om att lägga upp ett litet lager av dessa mössor i olika tyg och färgkombos.

Mönster: Mössa och dregglis eget.
Tyg: Elefanter och mudd från stoff och Stil, velour från lokal tyghandlare.
Kuriosa: Dockan var perfekt som mössmodell. Huvudomfånget stämmer överens med nyfött barns hjässa.



4 kommentarer:

Anonym sa...

ooo vad fint, snäll sambo du har...

Bina sa...

Jag har bara sett lila elefanter på gul botten i deras nya katalog? Var finns denna fina kombination?

Recoll sa...

Bina
Visst är det en fin färgkombo. Du hittar tyget i hos Stoff och Stil.

Bina sa...

Nu hittade jag den i hösten och vinterns katalog! Tack! Superfint!