tisdag 9 mars 2010

Ett inlägg lastat med moln


Jag har en del bloggufon som ligger och väntar på att bli publicerade. Här kommer ett alster i mitt favorittyg - moln, moln och mera moln. Min dotter satte på sig tröjan imorse och då insåg jag att jag helt glömt bort att blogga om den. Mönstret är nytt för mig och kommer från Ottobre creative workshop 301. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med modellen så därför har jag inte gjort några större förändringar. För att få fram molntyget extra mycket valde jag att använda brun interlock till ärmarna. Det fungerade riktigt bra, molntyget blev betydligt mer iögonfallande när jag gjorde så.

Mönster: Ottobre creative workshop 301
Tyg: Moln och interlock från JNY design

1 kommentar:

Singh sa...

Kanonfin tunika. Håller med om att de enfärgade ärmarna lyfter fram molnen!