måndag 22 mars 2010

Det kallar jag flyt

Häromveckan fick jag en "bråttombeställning". Beställaren ville ha byxor och dregglis i blått hippotyg som present till nyfödd pojke - och helst så fort som möjligt. Som småbarnsfärälder har jag lärt mig att alltid skrida till verket snabbare än kvickt - man vet liksom aldrig vad som kan dyka upp och ersätta sytid med något helt annat. Så vis av erfarenhet klippte jag ut tyget när barnen var uppslukade av lek. Dagen därpå, efter dagislämning och när minstingen sov förmiddag, satte jag mig i syrummet och iordningställde de plagg som finns på bilden. På eftermiddagen gjorde jag det sista såsom strykning, sätta på namnlapp, skriva adress mm. När paketet låg inslaget färdigt för att postas blev stora tjejen sjuk och dagen efter låg jag för ankar - puh! Men paketet kom iväg och vad jag vet blev det en uppskattad present. Undrar om jag hade tur att få iväg paketet eller om jag faktiskt övar upp god framförhållning?

Mönster: Eget
Tyg: Hippotyg från Jofotex, mudd från Stoffoch stil

Inga kommentarer: