söndag 29 november 2009

Tunika med raglanärm

Den här tunikan gillas skarpt av K, rosa är en av favoritfärgerna just nu. Dock är den blekrosa färgen på bilden lite missvisande, den är betydligt mer rosa i verkligheten. När jag sydde en jacka för en tid sedan, utifrån ett mönster från Ottobre, fastnade jagäven för det här tunikamönstret. Det är raglanärmar med resåravslut. Min dotter K har vanligtvis 98/104 och jag bestämde mig för den förra storleken.

Jag kan i efterhand konstatera att två saker bör ändras inför nästa tunikaomgång. För det första kan axelpartiet smalnas av, så att tunikan inte blir så "hängig" när den sitter på. För det andra kan vidden under ärmhålan tas in. Tunikan kändes lite stor trots att jag ritade av storlek 98 och min dotter egentligen har 104. Men med ovannämnda ändringar blir nog resultatet som jag vill ha det.

Mönster: Ottobre 5/2006 storlek 98

Tyg: Molntyg och grön jersey med lycra från JNYdesign

Inga kommentarer: