fredag 13 november 2009

Byxa med resår

Vår lilla M växer så det knakar. Nu har vi gått över till storlek 68. Tyckte att garderoben behövde utökas med ett par bruna byxor i allra skönaste interlock. Både midjeresår och benresår har sytts med à l a Gecko. Både smidigt och enkelt. Jag använde mig av extra mjuk resår både upptill och nertill. Den passar så bra när man syr kläder till små barn eftersom att den är så generöst elastisk. Det är ingen risk att plaggen sitter åt varken över mage eller fotled!

Mönster: Ottobre 5/2006, men för att få en smalare byxa tog jag in 2 cm. Jag ritade av mönstret, därefter vek jag mönsterdelen dubbel i mitten (dvs på byxans siddel).
Tyg: BrFetun interlock från JNYdesign
Storlek: 68
Övrigt: Midjeresån är 20 mm bred och fotresåren är 5 mm bred.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka snygga byxor min favvisfärg
kram mamma