lördag 3 januari 2009

Lite av varje

Så här i jullovstider hinns det fakstiskt med att både sy och blogga. Även om inte symaskinen har gått för högtryck så har jag ändå lyckats tillfredsställa lite av mitt sybehov. Jag njuter av att kunna sy på dagtid när jag ännu känner mig utvilad. Här visas några alster...fler kommer...



En kaninklänning och byxor som sytts på beställlning. För mönster till klänningen se här. Byxmönstret kommer från ottobre, minns ej numret, men det är helt vanliga raka velourbyxor med mudd både upp-och nertill.


Häromdagen satt jag och surfade runt lite bland alla fantastiska sybloggar (ett bra sätt att få lite inspiration). Fastnade på den här sidan, och kunde inte riktigt släpa tanken på att sy en slipover till min K. Hon har en sedan tidigare så den fick utgöra modell för det här experimentet. Allt gick bra sånär som på själva V-ringningen. Hur skulle jag göra den? Efter en del trixande av olika varianter bestämde jag mig för att sy en sned raksöm i halsmudden och sedan sy fast den i halsrigningen. Är det någon som har tips på hur man syr en V-ringad tröja är jag mer än tacksam för svar.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Fin slipover. Säkert skön att ha på sig också.
/Efwa