tisdag 8 juli 2008

Engelskt 70-tal med härliga ugglor

Nu har jag klippt i mina ugglor och först ut blev mitt omarbetade mönster engelskt 70-tal. Det är nästan samma mönster som förra gången men jag har kom ihåg att göra de ändringar som behövdes. Lite större halshål och lite längre modell. Sedan passade jag på att sätt mudd som ärmavslutning. Nu blir det som en liten puffärm. Jag passade på att sy två likadana klänningar, en till min dotter och en till en kompis dotter.

Mått för ärmmudd: 4 cm bred och 14 cm lång (lägg till en cm sömsmån)

Mått för halsmudd: 4 cm bred och 23 cm lång (läg till cm för sömsmån).

Mönster: Min egna klänning från 70-talet med märket Clothkits.

Tyg: Ugglor från Jofotex och mudd från Hilco

Kuriosa: Jag brukar tycka att det blir lite tjatigt att sy samma mönster men just nu känns det som om jag sy hur många uggeleklänningar som helst.

2 kommentarer:

Jes sa...

KLänningarna blev verkligen jättefina, snygg modell. Förstår att du gillar den.

prickig design sa...

De var jätte fina dessa klänningar!Ugglorna är bara så söta!//L