torsdag 3 juli 2008

Engelskt 70-tal

När jag för en tid sedan kollade igenom mina gamla kläder hittade jag den här klänningen med tillhörande kortbyxor/trosor. Mina första uppväxår tillbringade jag i England så de här plaggen kommer därifrån. I all sin enkelhet blev jag väldigt förtjust i modellen och även tyget. Jag ritade av klänningen i hopp om att återskapa klänningsmodellen. Jag ritade av ett bakstycke och ettframstycke. Och sist men inte minst en ärmdel. Det är en ganska kort ärm vilket jag tycker gör klänningen så fin.

Jag tänkte först klippa ut mönsret i uggletyget men av erfarenhet vet jag att det är bäst at tgöra ett testplagg först (jag har gjort flera misstag när jag varit lite för entusiastisk och klippt i ett fint tyg. För att sedan bli besviken när jag inser att mönsret inte var fullbordat).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minns den väl. Clothkits back again.
kram

Anonym sa...

Minns den väl. Clothkits back again.
kram