tisdag 1 juli 2008

Kläder som passar den holländska hejarklacken

Jag beställde för länge sedan frottétyg från Stoff och Stil. Eftersom jag gillar orange så tänkte jag att det här tyget kommer jag verkligen att tycka om. Väl uppackat insåg jag att det var orange av den grälla färgen, som kanske inte är min favorit. Men i alla fall tog jag mig an och sy en tröja. Muddtyget runt hals och arm syddes fast räta mot räta, ca 1 cm in från kanten. Mudden veks över till avigsidan, nålade och stickade mudden med raksöm från rätan.

Jag hittade i mina gömmer ett tyg som passade perfekt till frottétyget, ett turkos orangerandigt tyg. Det blev ett par byxor i det tyget.

Mönster: Byxor, mitt vanliga byxmönster i stl 86. Minns ej vilket mönster jag använde till tröjan då det var et tag sedan jag sydde den.

Tyg: Frotté från stoff och Stil, muddtyg från Hilco. Randigt tyg och turkosa mudd kommer från lokal tyghandlare.




1 kommentar:

Jes sa...

Både tröja & byxor blev fina! jag älska S&S gälla orange :)