söndag 4 januari 2009

Pyjamas

Min dotter K har en förkärlek till apor. Så när jag hittade det här underbara tyget på Superbuzzy kunde jag inte motstå en beställning. Det är ett ganska tunt ribbat tyg som passar perfekt som pyjamas. Jag köpte en ganska liten bit så det räckte bara till överdelen.



Mönstret till tröjan är en omarbetad version från Ottobre 172008. jag har gjort både ärm, fram och -bakdel smalare, så det är en ganska slmifit tröja, men så är yget mycket strechigt.

Tröja

Tyg: Inköpt från Superbuzzy samt Stoff och Stil.
Mönter: Omarbetat trikåtröjafrån ottobre 172008.
Stl: Utgick från stl 92 men Ottobre är väldigt stora i storlekarna så det är snarare 80/86.


Byxa

Orginalmönsret till byxorna utarbetades för en tid sedan. Då var tanken att jag skulle göra mönster till tights, då kalklat byxmönster nr. 2. Nu har jag återigen uppaterat möntret, dvs gjort byxan smalare över låren och därefter förlängt. Den här gången blev det precis som jag hade tänkt mig från början. Så det här mönstret kommer jg att använda fler ggr!

Inga kommentarer: