måndag 14 januari 2008

Färgglad Klänning

Det här tyget har legat länge på hyllan. Så i julas bestämde jag mig för att sy en julklänning til min dotter i det här tyget. Mönstret kommer från" Sy till Barnen". Men istället för kantband avlde jag att ha foder i halslinning och ärmhåla. Fodertget är i samma färger fast med prickar. Tryckknappar istälet för vanliga knappar, går fort och blir snyggt tycker jag. Men jag ska nog försöka mig på och sy några knapphål snart, behöver träna på ndet.

Tyvärr hamnade klänning i fel tvätt så nu är stora delar av de härliga blommorna missfärgade. Vilket också syns på bilden.

Stl: 84 cl
Tyg:
Smalspårig manchetser köpt som stuvbit på Ohlssons Tyger.

Jag fick idén till fickorna när jag bläddrade i ett nummer av Otttobre. Valde att placera fickorna lite på snedden. Det blev faktickt riktigt bra.

Inga kommentarer: