måndag 21 januari 2008

Baggy pants

Upptäckte häromdagen att min dotter behöver lite fler byxor. Det går åt en hel del på dagis. När jag besökte min faster i julas hade hon plockat ihop en hel hög med tyger som jag fick. Tänk så snällt. Hon syr och säljer till vuxna men den här gången hade hon även sytt en jacka till K. Kommer att lägga in den vid ett senare tillfälle. I alla fall blev jag väldigt glad över tygerna och bestämde mig för att använda jeanstyger för detta syprojekt. Jag hade inget byxmönster för den storlek jag ville ha så det vara bara till att rita ett. Använde mig av "Sy till barnen" stl 2 år.
Gjorde dessa ändringar:
1. Kortade midjedelen ungefär 10 cm.
2. Använde mudd upptill och nertill.
Sydde ihop grensömmen och därefter innerbenssömmen. Valde att ha ganska långa muddar vid bensluten, ca 10 cm och midjemudden lika lång den. Lyckades få till muddarna så att de "smetade " åt. Har tidigare fått mudden alldeles för stor. När min dotter fick på sig byxorna insåg jag att jag sytt ett par väldigt "baggy" byxor, mao jättestora. Något att växa i helt enkelt!

Inga kommentarer: