onsdag 9 december 2009

Kul i jul

Det är december månad och slutspurt på år 2009. Jag laddar inför julfirandet och planerar att att sy något av det här tyget, Det låter ju riktigt enkelt men nu är det så att jag bara har 0.5 meter av äppeltyget och jag vill att det ska räcka till tre plagg. För att spetsa till utmaningen har jag bestämt att varje plagg ska vara unikt - tre olika kreationer med äppeltyget som den gemensamma länken. Just nu befinner jag mig i planeringsstadiet, dvs matchar tyger, studerar mönster, spånar kreativa men enkla lösningar. En mycket rolig del i syprocesssen tycker jag.
För den som vill följa det hela tänkte jag fotografera vissa bitar i skapandet, som en liten miniadvetskalender, men för syfantaster. Självklart kommer jag att visa upp de tre plaggen när de är färdigställda.

Inga kommentarer: