lördag 22 januari 2011

Underbart klövertyg

Är inte tyget fantastiskt fint? Det kommer från DeerDot och finns i färställningarna brun/ljusbrunoch gul/vi samt den som visas här. Klänningen kom till utifrån en bild som jag hade i huvudet. Jag ville att det skulle vara en 60-tals inspirerad klänning. Jag hittade en bok på biblioteket som gav mig ännu mer inspiration till mönstret, tyvärr minns jag inte bokens titel. Jag ritade ett liv upptill där och bestämde att knäppningen skulle vara på bakstycket. Så här i efterhand skulle jag gjort tvärtom, så att knapparna hamnade på framstycken, eftersom jag gillar kontrasten mellan tyget och de röda knapparna.


Bilden är lite suddig. Hur som kan man ändå se hur hur klänningen ser ut bakifrån. Är så nöjd med färgvalet till knappar och kantband.

Storlek: 4 år
Tyg: Klövertyg från DeerDot
Modell: Klänning 60-tal

7 kommentarer:

Kool Inka sa...

Sååå snyggt! Jättefin modell på klänningen och lyckat färgval. Vad är det för knappar, är det sådana plasttryckknappar?

Recoll sa...

Tack! Ja det är plasttryckknappar som är inköpta hos Bibbis textil. Hon har flera olika färger.

Liten Lucky sa...

Vilken underbar klänning!!!!

annkatrin sa...

Riktigt fin klänning, gillar modellen!

Sandra sa...

Jättefin! Tyget är jättehärligt

Anonym sa...

I've been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts in this kind of house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this website. Reading this info So i am satisfied to convey that I have a very excellent uncanny feeling I discovered just what I needed. I most undoubtedly will make sure to do not put out of your mind this website and provides it a glance on a continuing basis.
My site :: weight loss forum

Enmänniska ;) sa...

Sjukt snyggt ! Hoppas du börjar sy igen längtar tills nästa plagg :)