tisdag 25 maj 2010

Triss i ess

Det är hög tid att ta itu med bildredigering och blogginlägg. I mitt fall verkar det vara så att jag antingen är en flitig bloggare eller flitig sömmerska. Inte både och, bara antingen eller. Lite som livet kan vara ibland. Dessa plagg finns nu på plats hos sin beställare och vad jag vet passar kläderna bra. Alltid skönt att höra, tycker jag. Klänningarna är mitt vanliga mönster, nytt är uppgradering av storlek, den här modellen är storlek 86/92. Jag har trixat lite med kantbanden till klänningarna, men har nu genom empiriska studier kommit fram till att Stoff och Stils mudd är lite stummare än Hilco. Så för snygga kantavslut klipper jag längre remsa av SoS än Hilcos.

Mina mått blir då följande
Stoff och Stils mudd: Längden (halslinning) -10% = Passande kantbandslängd
Hilcomudd: FetLängden -20% = Passande kanbandstlängd

Det skulle vara spännade att få lite flera tips och idéer om just olika muddtyg och mått . Hör gärna av dig. Ju fler kockar desto bättre soppa!

Rubrikens titel då?
Ja, att jag äntligen färdigställde beställningen med ett stort leende. Nöjd kund och nöjd sömmerska.

3 kommentarer:

Jonglören sa...

Hejsvej. Vad fina kläder du syr. Tror inte jag hittat hit till dig innan. Kika gärna in hos mig. Har en giveaway på G.

Mammans Dagbok sa...

Hej vännen! Jo då, har nästan slutat amma helt, hon blir ju mest arg när hon ligger och puppar och det blir bara jobbigt då..men det är trist att inte amma fullt ut...men funkar det inte så ska man inte hålla på förgäves..

Ja, jag blev faktiskt ganska nöjd med den nya designen!! Jag brukar kika in på Fixa-Din blogspot sidan, där finns en massa info. Här står det en massa hur du går tillväga:

http://fixa-din.blogspot.com/2010/02/skapa-sidor-i-blogspot.html

Klicka på: LÄNK TILL TUTORIALEN (http://fixadinblogg.com/index.php?/tutorials/t-16-skapa-fasta-sidor-i-blogspot/)

Ny bloggdesign hittade jag även där: http://fixa-din.blogspot.com/2010/03/nytt-bloggers-egen-designfunktion.html

Hoppas du finner det du söker, annars hjälper jag dig gärna! Å du, vilka underbart fina moln och djungel klänningar!!
Hoppas allt är bra med er! KRAM

Astrid Hemsydd sa...

Så herlige plag! Fantastisk flott syblogg du har! Så glad jeg fant hit via ett-tu-tre. Legger meg til som følger og titter innom igjen!