lördag 31 oktober 2009

Hösten är här

Det syddes även ett par ullbyxor i samma material som jackan (se tidigare inlägg). Jackan var en idé som jag spånat på länge men det var ändå byxorna som var klara först. Det gick liksom lite snabbare att sy dom. Jag funderade på om jag skulle fodra även dessa men valde att inte göra det. Det är ju smidigt att bara ha strumpbyxor och sen sätta på byxorna. Lilltjejen sitter oftast nerbäddad i en fårskinnsfäll vid utång, så det blir varmt och gott ändå. Jag använde ett mönster från tidningen Ottobre. Har upplevt att storlekarna är ganska stora där så jag tog för givet att det skulle vara hur enkelt som helst att få på ett par strumbyxor under ullbyxorna. Tyvärr blev det inte så. Det blev snarare lite för lite rörelseutrymme för sprattlande ben. Snopet!

Mönster: Ottobre

Tyg: Stuvbit från Ohlssons tyger, mudd från Hilco.

1 kommentar: