onsdag 13 maj 2009

Hippokjol

Det känns som att jag inleder varje nytt inlägg med at det var länge sen sist. Det är bara att konstatera att det blir glest mellan inläggen. Hur som helst vet jag att det finns många flitiga sybloggare som som stillar min syhunger när jag själv ligger på soffan med magen i vädret. Så bra att ni finns.
Den här kjolen syddes för länge sen tillmin dotter K och den har använts flitigt. Kjol är nämligen ett populärt klädesplagg just nu. Kjol utanpå klänning, kjol med byxor eller bara kjol - alla kombinationer fungerar enligt K. Jag har utgått från en annan favoritkjol när jag gjorde mönstret. Det är en överdel (fram och bak), sen har jag gjort en nederdel som är vidare än överdelen. Det blir då en kjol med lite vidd. Upptill har jag sytt fast mudd med bred resår så att kjilen håller sig på plats.
Mönster: Eget
Storlek: 86/92
Tyg: Hippotyg från Jofotex - härlig limefärg, mudd från SoS.

Inga kommentarer: