lördag 22 januari 2011

Med sommarkänsla i sinnet


Eftersom det varit riktig bloggtorka hos mig än längre tid, har jag många plagg som förblivit obloggade. Jag är inte i fas med årstiderna, har fortfarande en massa sommarplagg som väntar på att få bli publicerade. Men med viss risk för att bli alltför somrig ska jag bara ta med två plagg som syddes förgående sommar (nästa plagg kommer i nästa inlägg).

Det här härliga tyget ger mig riktig sommarkänsla. Den syddes till mitt syskonbarn men den blev lite för liten så nu klär den vår yngsta tjej. Lite somrigt plagg så här års, men det framkallar lite sommarkänslor hos mig och det behövs just nu. Modellen är egenritad med hjälp från Geckos beskrivning, se här. Jag skulle nog ha gjort modellen lite längre och lite bredare upptill, annars är jag nöjd med mönstret.

Tyg: Stoff och Stil
Storlek: 92

Inga kommentarer: