söndag 3 augusti 2008

Färgglad basker

Den här baskern har blivit en riktig favorit. Den påminner lite om engelsk konfekt tycker jag - både god och färgglad. Redan i våras kom den till och jag har sytt den i flera färgglada färgkombinationer. Det kommer bild på flera färger snart. Idén till baskern fick jag när jag för drygt ett år sedan gjorde ett fynd på loppis. Jag hyser en viss förkärlek till dessa huvudbonader så tanken med inköpet var att få en idé om hur jag kunde sy en egen variant.

Mönster: Idén till mönstret kommer från en gammal basker.

Tyg: Mudd från Stoff och Stil, Interlock-jersey från Hilco.

Bra: Så enkel att göra och så blir den så fin på.

4 kommentarer:

Vindling sa...

Vilken härlig! Fick en "Hedvig-känsla" av den. Från A till Ö.

Anonym sa...

vill också ha! superfin syrran!

Anonym sa...

Urläcker!
En riktig godsak.
mamma och daddy

Anonym sa...

Attractive section of content. I just stumbled
upon your weblog and in accession capital to say that I acquire in fact loved
account your blog posts. Any way I'll be subscribing in your feeds and even I achievement you access consistently fast.Get all the latest Updates in http://www.fresnodigitalworkshops.com/groups/superb-ideas-on-modifying-a-jersey-shirt/ know how in the just one and only correct resource at site

My weblog jersey shop