fredag 25 januari 2008

Randigt i 70-tals velour

Jag gillar verkligen det här färgglada retrotyget. Härlig stretchig velour. Jag utgick ifrån två olika mönster för att få till dessa byxor. Lade först fram Baggy pants mönstret. Men jag ville inte ha byxorna så vida så jag plockade fram en tidning från ottobre (2007/1) och gjorde lite ändringar. Byxorna blev bra, men jag är lite petig så nästa gång ska jag korta ner midjedelen med 5 cm, så att midjemudden sitter precis över baken. Midjemudden är 11 cm bred, likaså muddarna nertill.
Mönster: Kombination av "Baggy Pants", Ottobre 2007/1 och lite egna justeringar.
Tyg:Det randiga velourtyget kommer från lokal tyghandlare. Muddtyget kommer från hilco, Nea Nobelle
Bild på klåfingrig K. i sina nya randiga byxor. Symaskinerna är roliga leksaker - tycker både stora och små.

2 kommentarer:

Jes sa...

Vilka underbara byxor, fantastisk velour!!!

Anonym sa...

Ja visst är det härligt tyg, och så var det riktigt billigt, och det är ju aldrig fel.